Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
vergroten Sluiten

Vergadering : Informatiebijeenkomst, 07 januari 2016 20:00:00

Algemene vergader informatie

Datum:
07 jan. 2016, 20:00
Locatie:
Raadzaal

Hoofdvergadering

Raadzaal
  • Let op! Zij-ingang: De Bleek 2, 3447 GV Woerden
    (bel: “bode” links van de hoofdingang om de hoek van het stadhuis)
  • Opening door voorzitter Ruud Niewold.
  • Dit rapport van de Rekenkamercommissie wordt voor het eerst volgens de nieuwe wijze behandeld, zoals vastgesteld door het Presidium op 23 maart 2015.
    - A. Beeldvorming, technische sessie: eerst wordt het voorstel in deze informatiebijeenkomst besproken. De raad kan aan de Rekenkamercommissie verduidelijkende/technische vragen stellen over alle aspecten van het onderzoek. Aan het college kunnen eveneens verduidelijkende/technische vragen worden gesteld.
    - B. Oordeelsvorming, politieke sessie: vervolgens wordt het voorstel in de commissievergadering Ruimte van 14 januari behandeld. De nadruk van deze behandeling ligt op het commissiedebat onderling en met de portefeuillehouder. De Rekenkamercommissie heeft een meer reactieve rol.
    - C. Besluitvorming, politieke sessie: tenslotte wordt afhankelijk van het commissieadvies het voorstel als hamerstuk of bespreekstuk geagendeerd in een raadsvergadering. In het geval van een bespreekstuk heeft de Rekenkamercommissie geen rol meer in het debat.

Zijn de doelstellingen van de afdeling Vastgoed binnen de door de gemeenteraad van Woerden gestelde kaders gerealiseerd? Deze vraag staat centraal in het bestuurlijk eindrapport dat de Rekenkamercommissie in december heeft aangeboden aan de raad. In de Bestuurlijke Nota van het eindrapport heeft de Rekenkamercommissie de conclusies en aanbevelingen geformuleerd, die zij naar aanleiding van het onderzoek trekt. De Rekenkamercommissie zal vanavond het rapport toelichten en stelt de raad in de gelegenheid om (technische) vragen te stellen.

De verantwoordelijk wethouder (de heer Schreurs) is uitgenodigd om eventueel de reactie van het college op het rapport toe te lichten.

Rkc:
    - Doreen Wilbers, lid Rekenkamercommissie Woerden
    - Lydia Zwier-Kentie, lid Rekenkamercommissie Woerden
    - Rob de Wildt, FRICS, partner RIGO Research en Advies (extern onderzoeker)

Uitgenodigd als lid van het college:
    - Martin Schreurs, wethouder gemeente Woerden
  • De vergadering wordt rond 21.00 uur gesloten door de voorzitter met dank voor de aanwezigheid.
  • Raadsvoorstel (15r.00800) inzake Vaststellen van de Nota beleid Participatie, werk en inkomen 2016-2017. Behandelvoorstel: commissie Welzijn - Behandelen in de vergadering van 13 januari en tevens bij betrekken bij de raadsinformatiebijeenkomst van 7 januari 2016.

Over welke elementen zullen concrete resultaatafspraken met Ferm Werk worden gemaakt?
    - Aanduiding financieel kader (begroting Ferm Werk 2016)
    - Aanduiding inhoudelijk kader (nota beleid PWI 2016-2017)

Sprekers:
    - Yolan Koster, wethouder gemeente Woerden
    - Rick de Jongh, teammanager Onderwijs, Welzijn en Zorg
    - Gerard Kraaijkamp, senior beleidsadviseur Onderwijs, Welzijn en Zorg

Achtergrondinformatie:
    Commissie Welzijn van 2 december 2015.
    Op basis van het advies van de commissie trekt de wethouder Koster het raadsvoorstel (15R.00732) inzake Beleid Participatie, Werk & Inkomen terug. Zij zal in januari met een aangepaste versie komen.

Algemene stemmingen

Uitklappen Inklappen