Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
vergroten Sluiten

Vergadering : Informatiebijeenkomst, 12 januari 2017 20:00:00

Algemene vergader informatie

Bijeenkomst wordt gehouden in kamer 3.2 (fractiekamer D66) in het vergadercentrum (De Bleek 7).

Datum:
12 jan. 2017, 20:00
Locatie:
Raadzaal

Agenda

Hoofdvergadering

Raadzaal
  • Voor deze bijeenkomst zijn wethouder Haring en wethouder Koster uitgenodigd.

    Naar aanleiding van de begrotingsbehandeling van Programma 3 gaan raad en college nader met elkaar in gesprek over de informatievoorziening en -behoefte in het sociaal domein. Ter voorbereiding heeft de raad inmiddels het voorstel voor wijziging van programma 3 Sociaal Domein van de Programmabegroting ontvangen. Op basis daarvan gaan we het gesprek aan over de volgende vragen.

    - Welke informatie heeft de raad nodig om haar kaderstellende en
    controlerende rol uit te voeren?

    - Hoe wil de raad controleren? Sterk betrokken (gedetailleerde
    informatievoorziening) versus sturen op afstand.

    - Welke informatie is des colleges en wat is des raads?

    - Wat is het gewenste niveau van de administratieve lasten?

    - In welke mate kan de gemeente voorzien in de informatiebehoefte (over
    welke informatie beschikken wij)?

    - Hoe moet de informatievoorziening worden vormgegeven? Denk daarbij aan
    informeren via de P&C-cyclus, of aanvullende Q-rapportages.

    Ambtelijke toelichting wordt verzorgt door:
    - De heer Hans Witteveen, Programmamanager Sociaal Domein
    - De heer Bernd Bodewes, Informatiemanager

    Het doel is om met de opbrengst van dit gesprek de informatievoorziening over het Sociaal Domein te laten aansluiten op de behoefte van de raad en concrete afspraken te maken over hoe het college dit voor 2017 (en verder) invult. Het college zorgt voor een goede werkvorm en begeleiding van het gesprek.

Algemene stemmingen

Uitklappen Inklappen