Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
vergroten Sluiten

Vergadering : Politieke avond, 29 november 2018 20:00:00

Algemene vergader informatie

Datum:
29 nov. 2018, 20:00
Locatie:
Raadzaal

Algemene vergaderstukken (2)

Uitklappen Inklappen

Agenda

Hoofdvergadering

Nader te bepalen

Hoofdvergadering

Commissiekamer
  • 1 Kennismaking directeur GGD regio Utrecht

    20.00
    Themabijeenkomst
    3 documenten
    Archief film Gepauzeerd
    5
    Fragmenten
    Fragment 1 00:36:16 Download Afspelen
    Sprekersfragmenten
    Er zijn geen sprekersfragmenten
    Tijdformat: hh:mm
    Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten
  • 2 Update ontwikkelingen digitalisering

    20.30
    Themabijeenkomst
    1 document
    Archief film Gepauzeerd
    5
    Fragmenten
    Fragment 1 00:12:55 Download Afspelen
    Sprekersfragmenten
    Er zijn geen sprekersfragmenten
    Tijdformat: hh:mm
    Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten
    In de afgelopen periode is hard gewerkt aan het zaakgericht inrichten van een aantal belangrijke processen binnen de gemeente. De opdracht van de gemeenteraad is daarbij voor het overgrote deel ingevuld. We hebben de dienstverlening aan inwoners op een aantal vlakken fors verbeterd en hebben deze processen robuust en efficiënt ingericht. Inwoners ervaren gemak, snelheid, kwaliteit en gastvrijheid en worden op de hoogte gehouden van ontwikkelingen bij hun aanvraag. De gemeenteraad heeft in november een RIB ontvangen met de voortgang (18R.00715).

    In een interactieve bijeenkomst willen we de raad graag iets van de resultaten laten zien. We geven een korte demonstratie van drie werkprocessen.
    • Een grote ontwikkeling, waarmee we begin januari live gaan, is Cumulus. Hierin wordt het proces rondom de hulpverlening aan jeugd en de Wmo voorzieningen geautomatiseerd.
    • Het proces van de Meldingen Openbare Ruimte (MOR) is ook geautomatiseerd, waardoor meldingen in één keer van de melder terecht komen bij degene die de afhandeling kan verzorgen.
    • Bij burgerzaken zijn 22 processen gedigitaliseerd: we laten u als voorbeeld zien hoe een van die processen werkt en vertellen erbij welk effect dit heeft voor zowel onze inwoners en ondernemers als onze interne organisatie.

    We doen dit in de vorm van een korte carrousel, zodat u alle drie de processen kunt meekrijgen.

    Programma:
    20.30 uur: korte inleiding en introductie van de korte presentaties in de carrousel
    20.45 – 21.05 uur: eerste ronde carrousel
    21.05 – 21.25 uur: tweede ronde carrousel
    21.25 – 21.45 uur: derde ronde carrousel
    21.45 – 22.00 uur: korte plenaire afronding met toelichting van het vervolg en ruimte voor vragen

    Naam spreker(s) + functie(s)
    1. Albert Monkel, projectleider zaakgericht werken
    2. Jos Lindhout, teammanager ICT
    3. Martien Brander, directeur

    In de carrousel (onder andere):
    1. Eric van Eijk, projectleider Cumulus
    2. Vincent Reintjes, beleidsmedewerker Realisatie & Beheer
    3. Erwin Bregman, kwaliteitsbeheerder KCC

Hoofdvergadering

Nader te bepalen

Hoofdvergadering

Raadzaal

Algemene stemmingen

Uitklappen Inklappen